Olejek rycynowy i jego szerokie zastosowanie w pielęgnacji :)


blog_ng_5092669_7906550_tr_olejek

O właściwościach olejku rycynowego słyszałam już wiele miesięcy temu. Nie specjalnie jednak dawałam wiary, że buteleczka olejku za którą płacimy w aptece ok 2zł, może zachwycić mnie swoim działaniem. Niestety, ostatnimi czasy moje rzęsy były bardzo osłabione i wiedziałam, że muszę je jakoś wspomóc 😉 Z racji tego, że nie chciałam wydawać na nie wielkich sum, udałam się do apteki.

Muszę przyznać, że efekty zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie! 🙂 Obecnie stosuję olejek rycynowy od ok. 3 tygodni. Moje rzęsy stały się grubsze, dłuższe i zdecydowanie mniej wypadają przy demakijażu. Po prostu sprawiają wrażenie jakby miały w sobie więcej życia 🙂

Jeżeli chodzi o sposób aplikacji, to próbowałam tego na dwa sposoby. Na początku posługiwałam się silikonową szczoteczką po zużytej maskarze. Po umyciu i zdezynfekowaniu szczoteczki zanurzałam ją w olejku, lekko odsączałam palcami i przeczesywałam rzęsy niczym tuszem. Później jednak stwierdziłam, że jeszcze szybciej będzie gdy zanurzę w buteleczce mój wskazujący palec i nim będę przeczesywać rzęsy tak jak przy tuszowaniu. Obie opcje są skuteczne 🙂

Warto dodać, iż nie można szaleć z ilością olejku nakładaną na rzęsy. Jeżeli produkt ten skapnie na waszą gałkę oczną może piec i to bardzo.

Najlepiej jest stosować olejek na noc. Jeżeli zaaplikujecie go na rzęsy z samego rana, żaden tusz się na nich nie utrzyma. Jest po prosu za tłusty (jak to olejek :))

Jestem świadoma tego, że u jednych efekty mogą być fantastyczne, u innych zupełnie niezauważalne. Tak czy inaczej warto spróbować. Jeżeli olejek rycynowy nie sprawdzi się przy pielęgnacji Waszych rzęs, warto wiedzieć, że:

  • Możecie go zastosować także przy pielęgnacji paznokci oraz skórek, które świetnie odżywia i zmiękcza.
  • Olejek rycynowy sprawdza się jako naturalny kosmetyk przy pielęgnacji włosów. Zawierając m.in. kwasy Omega -9, witaminę E oraz proteiny sprawia, że włosy stają się bardziej lśniące oraz wzmocnione. Osobiście, polecam stosować go na końcówki włosów (ok. 15-20min przed ich myciem) bądź wmasowywać w skórę głowy, jeżeli macie problem z ich nadmiernym wypadaniem.
  • Olejek rycynowy sprawdza się także przy zmiękczaniu zrogowaciałych pięt bądź przy odciskach na stopach. Wystarczy przed snem posmarować nim stopy i założyć bawełniane skarpetki. Rano stopy powinny być przyjemnie miękkie i nawilżone.

Mam nadzieję, że mój dzisiejszy wpis okaże się dla Was pomocny. Dajcie znać czy używałyście tego olejku w swojej pielęgnacji 🙂

4 thoughts on “Olejek rycynowy i jego szerokie zastosowanie w pielęgnacji :)

Skomentuj

