Tani, szybki i sprawdzony sposób na czyszczenie pędzli czyli Alkohol Izopropylowy


Może zacznę od tego,iż mój proces poszukiwania idealnego sposobu na czyszczenie pędzli był dość żmudny. Zaczęłam od zachwalanego na youtubie hipoalergicznego szamponu babydream potem przekonałam się co do zwykłego szarego mydła marki Biały Jeleń. Następnie przyszła kolej na domowej roboty mikstury zaczerpnięte z tak zwanej blogosfery;) Generalnie w ich skład wchodziła destylowana woda, spirytus/wódka, szampon oraz gliceryna. Efekt był fajny lecz wciąż frustrował mnie długi czas oczekiwania aż pędzle w końcu wyschną. Jak zapewne nikt z nas nie lubię posługiwać się brudnymi pędzlami, myłam je więc codziennie po każdym użyciu.

W końcu natknęłam się na informację dotyczącą izopropanolu. Muszę przyznać, że najprawdopodobniej odnalazłam to, czego szukałam 😉

Tak prezentuje się 1l tego specyfiku:

DSC03487

Chyba nie muszę dodawać, że nie znajdziemy go w drogerii kosmetycznej? 🙂

Jeżeli chodzi o sposób użycia,to wystarczy przelać go (nie rozrzedzając z wodą itp) do jakiegoś pojemniczka z atomizerem. Ja wybrałam do tego puste opakowanie po odżywce bez spłukiwania z Gliss Kura:

 DSC03489

Następnie spryskujemy np. chusteczkę higieniczną (mi wystarczają 2-3 pompki), przejeżdżamy po niej brudnym pędzlem i voilà 😉 Jeżeli pędzel był bardzo brudny możliwe, że czynność trzeba powtórzyć aż do zadowalającego nas efektu.

Tak prezentuje się mój pędzelek z Hakuro H79 przed i po czyszczeniu:

DSC03535

DSC03493

Co najważniejsze nie musimy czekać kilku godzin aż pędzel będzie całkowicie suchy. Z zegarkiem w ręku przekonałam się, iż trwa to ok. 7 min. Przy dużych pędzlach do bronzera/pudru max.10min.

Alkohol ten ulatnia się bardzo szybko. Po ok. 20min nie czujemy już jego zapachu.

Jeżeli chodzi o pędzel do podkładu to wciąż najlepiej jest mi umyć go szarym mydłem. Jeżeli zapomnę zrobić to odpowiednio wcześniej (tak jak np. dzisiaj ;)) to spryskuję go obficie alkoholem izopropylowym i przecieram po chusteczce. Jest on wtedy jak najbardziej zdatny do kolejnego użycia.

Na koniec uprzedzę kilka Waszych pytań: izopropanol nie niszczy włosia naturalnego ani syntetycznego, nie zauważyłam także aby pędzle stały się szorstkie.

Gdzie go dostać? Tutaj zaczynają się schody 🙂 Aby go dostać obeszłam stacje benzynowe, apteki, sklepy z elektroniką, drukarnie itp. W końcu dałam za wygraną i zamówiłam go na allegro ;p Możecie go tam dostać w przeróżnych pojemnościach od 100ml do 5l. Ja za swój 1l zapłaciłam ok 10zł plus przesyłka.

*Ciekawostką jest fakt, iż płyn do czyszczenia pędzli z Inglota (150ml) kosztuje 25zł, Kryolanu (100ml) ok 30zł…W większości tego typu płynów głównym składnikiem jest właśnie alkohol izopropylowy 🙂

7 thoughts on “Tani, szybki i sprawdzony sposób na czyszczenie pędzli czyli Alkohol Izopropylowy

  1. slyszalam tez o produktach do dezynfekcji rak w szpitalach itp. Sa ekonomiczne i olbrzymie opakowania. A juz mialam kupowac Kryolana 😉

    Polubienie

Skomentuj

