Ładne zmatowienie tanim kosztem czyli Essence All About Matt


Kosmetyk, który dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować to puder kompaktowy firmy Essence. Przyznaję, że nie jestem jakąś znawczynią tej marki choć sporo o niej słyszałam. Podczas ostatnich zakupów w Super pharm szukałam jakiegoś niedrogiego pudru, którego głównym zadaniem będzie matowienie mojej mieszanej, alergicznej cery. Wybór padł właśnie na niego:

6939523

6939520

Pierwszą jego zaletą, na którą zwróciłam uwagę przy zakupie to transparentność, na której zresztą bardzo mi zależało. Co prawda, kolor w opakowaniu jest biały, ale przy dość oszczędnym aplikowaniu w ogóle go nie widać. Jeżeli nałożymy grubą warstwę pudru to oczywiście uzyskamy efekt porównywalny do posypania się cukrem pudrem 😉 Musimy wtedy chwilę odczekać aż nasza cera wchłonie produkt i stanie się on całkowicie niewidoczny.

Do nakładania pudru używam pędzla. Nie omiatam nim jednak całej twarzy lecz lekko przyciskam kawałek po kawałku. Dzięki temu moja cera jest zmatowiona na dłużej. Na koniec, jeżeli zauważę, że w którymś miejscu przesadziłam z ilością, lekko ją strzepuję.

Efekt matu utrzymuje się na mojej twarzy ok 7h co uważam za dobry wynik. Przez ten czas cera jest ładnie ujednolicona, nie świeci się.

Zapach pudru jest słabo wyczuwalny. Jak się mocno ,,wwącham” to kojarzy mi się on z lakierem do paznokci, ew. zmywaczem 😉 Produkt ten nie pyli się co po mojej ostatniej „przygodzie” z pudrem Miyo Doll Face jest miłą odmianą;)

Przyznaję, że po zapoznaniu się ze składem obawiałam się podrażnień…Na drugim miejscu znajduje się aluminium:

Skład: Talc, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Saphire Powder, Aqua, Magnesium Stearate, caprylic/Capric Triglyceride, Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2, Ethylhexyl Palmitate, Caprylyl Glycol, Hexylene Glycol, Phenoxyethanol (9.05.2013.

Nie wiem jakim to sposobem, ale nie zauważyłam u siebie żadnych wyprysków, zaczerwienień, przesuszenia itp.

Wiem, że część dziewczyn narzeka na kruszenie się produktu. Również w tym względzie nie zauważyłam aby coś takiego działo się u mnie. Jednak ze względu na to, że słyszałam o tym wielokrotnie, nie polecam noszenia go w torebce.

Na koniec cena: 12,99zł za 8g produktu. Puder dostępny jest w szafach Essence w Drogerii Natura, Super pharm, Perfumerii Douglas, ostatnio widziałam ją też w Kauflandzie we Wrocławiu 😉

*Z ciekawostek, jakiś czas temu Essence wycofało puder sypki Fix & Matte. Na jego miejsce pojawił się puder sypki o nawie All About Matt. Jego pojemność jest mniejsza, cena natomiast praktycznie ta sama. Wydawałoby się, że jest to inny produkt a tak nie jest. Skład pudru został ten sam. Mamy więc ten sam kosmetyk tylko w innym opakowaniu, mniejszej ilości a więc wyższej cenie…Nieładnie Essence! ;p

One thought on “Ładne zmatowienie tanim kosztem czyli Essence All About Matt

Skomentuj

