Kolczyki Hand Made – Przewodnik dla początkujących – cz.I – Narzędzia i materiały


Pomyślałam, że zrobię dla Was serię kilku postów o tematyce biżuteryjnej 🙂 Mam nadzieję, że będzie to zachętą dla wszystkich osób, które chciałyby zacząć swoją przygodę z hand madem, ale nie wiedzą od czego zacząć 😉 Ja sama z perspektywy czasu widzę, że na początku mogłam wiele rzeczy zrobić inaczej i co istotne – taniej 😉

Na allegro możecie znaleźć wiele zestawów dla początkujących. Przyznaję, że rok temu sama zakupiłam jeden z nich. Był to zestaw do robienia biżuterii firmy Tettus. Zapłaciłam za niego ok 100zł. Plusem było to, że producent zamieścił w nim wszystko to, czego na dobry początek potrzebowałam czyli narzędzia, koraliki, organizer, CD z instruktarzem w pdf, torebki ozdobne itp. W tamtym czasie byłam zachwycona! 🙂

Minusem był jak można się domyślić zbiór koralików o przeróżnych kolorach i kształtach, część z nich w ogóle nie w moim stylu. Po prostu ktoś inny dokonał za mnie wyboru. Efektem tego było to, że część zamieszczonych w zestawie materiałów leży w dalszym ciągu odłogiem. Dzisiaj wiem,że taniej byłoby zakupić oddzielnie materiały, które co do jednego bym wykorzystała.

Tak więc, jeżeli zdecydujecie się sami skompletować sobie taką wyprawkę, powinna ona zawierać:

Szczypce okrągłe oraz tnące. Dzięki nim będziecie trzymać,wyginać oraz przycinać np. szpilki. Standardowa cena szczypiec to 6zł za sztukę.

 DSC01487

Szpilki, 2,5cm/3cm. Niestety często przychodzą do nas krzywe i trzeba się trochę namęczyć aby je naprostować :/ Możecie je znaleźć w sieci w cenie ok 1zł za 100 sztuk.

 DSC01491

Bigle. Ja używam zwykłych, posrebrzanych z kulką i sprężynką. Cena 1zł za 100sztuk. Możecie jednak wybrać w zupełnie innym stylu: bigle zamykane, typu angielskiego, pozłacane, czarne itp 🙂

 DSC01495

Przekładki. Wybór jest ogromny. Na zdjęciu znajdują się najprostsze kwiatki w cenie 1zł za 60 sztuk.

 DSC01490

Kulki, podstawy kolczyków, zaciski,stopery, mini torebki  itp. Wszystko nie więcej jak 1-2zł przy liczbie 50-100 sztuk.

DSC01499

I w końcu to co lubimy najbardziej czyli koraliki 😉 Nie będę tutaj ich dzielić na kategorie itp. Ten wpis trwałby wieczność. Powiem tylko, że zazwyczaj macie wybór pomiędzy ich masową ilością np. przeróżne kolczyki drewniane, crackle itp. lub koraliki pakowane po 1,2 sztuki w przypadku jakiegoś ciekawego, orginalnego czy cennego kamienia.

 DSC01497

Jeżeli chodzi o miejsce gdzie powyższe materiały możecie zakupić, to podam Wam namiary na moje ulubione i sprawdzone miejsca.

Sklep internetowy http://www.qnszt.pl

 qnszt

Jak możecie zauważyć, po lewej stronie macie ogromy wybór koralików.

Tutaj przedstawia się moja ulubiona kategoria czyli kamienie:

 kamienie

Uczulam Was na dokładne sprawdzanie wymiarów koralików. Jest ogromna różnica pomiędzy koralikiem 4mm a 20mm 😉 Na zdjęciu mogą wyglądać praktycznie tak samo. Aby uniknąć niepotrzebnych frustracji czytajcie też jaką średnicę ma otwór w danym koraliku czy przekładanej kulce.

W sklepie qnszt.pl nie polecam kupowania półfabrykatów gdyż są moim zdaniem za drogie.

Przy zakupie elementów metalowych polecam sklep www.koralikiswiata.pl lub www.pasart.pl. Wybór półfabrykatów jest tam dużo szerszy.

We Wrocławiu polecam sklep stacjonarny Koraliczki przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 7.

 971693_10201591646502499_171689225_n

1012228_10201591646542500_359592897_n

Mam nadzieję, że mój wpis okazał się pomocny. Następny będzie już prostym instruktarzem robienia kolczyków. Dajcie znać jeżeli macie jakieś pytania 🙂

2 thoughts on “Kolczyki Hand Made – Przewodnik dla początkujących – cz.I – Narzędzia i materiały

Skomentuj

